Jednou z inspirací pro tvorbu obsahu je svět fanartů, tedy obrázků a jiných fanouškovských děl ze světa různých popkulturních příběhů. A právě jimi se na českém Instagramu zabývá i jedna konkrétní epizoda Minutového tipu.
Úvodní ilustrace od Lusym.
U známějších a takzvaně „provařenějších“ populárních příbězích totiž často bývá problém v přesycenosti jejich využívání, o čemž už se ostatně můžete dozvědět víc v onom samotném videotipu:
Pokud se rozhodnete pro fanart, vybírejte náměty zodpovědně! Snažte se být v jejich využití první anebo alespoň jiní. Pokuste se najít spíše okrajovější věc, než to, co je hned první na ráně. Opravdoví fanoušci ocení, že o prostředí něco víte, a budete pro ně daleko důvěryhodnější, než když ztvárníte jen to nejokatější.
Jedním takovým dobrým příkladem za všechny jsou variace na úvodní jingle seriálu Game of Thrones/Hra o trůny. Na první pohled si řeknete – super! To každý pozná! To každý pochopí! Jenže když se o nějakou variaci předělání úvodního jinglu pokusí už čtyřiadvacátý adept, začne to být docela nuda.
Oproti tomu takový Eran Mendel se do toho pustil po svém. Vezme z každé epizody jeden moment a ten zpracuje do krátké a výstižné animace zachycující nějaký detail z aktuálního dílu. Chce to nápad, chce to být inovativní a hlavně to chce skutečně znát prostředí, které se pokoušíte zachytit. Tady je od Erana jedna ukázka:
Dalším podobným příkladem, který už pár lidem (hlavně od reklamy) nahání hrůzu, je 1. duben. Tedy apríl.
Jak moc se které značky pokusí být zábavné? A ke kterému konci kvalitativní sféry se jejich humor přiblíží?
Proto je potřeba se zamyslet a soustředit se na nějaký malý detail, než na to nezřejmější, co vás praští do nosu. Ono by vám ho to mohlo taky zlomit. A třeba i vyrazit pár zubů.
Příklady ztvárnění úvodní sekvence
GoT intro – Hootsuite
GoT intro – Moleskine
GoT intro – BBC
GoT intro – The Simpsons
GoT intro – LEGO
GoT intro – Chinese alcohol
GoT intro – Skyrim
Využívání existujících vesmírů jako inspirace pro vlastní fanouškovskou tvorbu je dlouhodobě jednoduchá cesta, jak získat náměty. Zároveň ale musíte mít vždy na paměti, jak takovou fanouškovskou tvorbu zpracovat co nejelegantněji a co nejoriginálněji.
Protože i z prostředí, které jste si sami celé nevytvořili, můžete dosáhnout originálního obsahu. Máte totiž jednodušší start: nemusíte se zabývat vymýšlením příběhových zákonů a historie děje. Chce to ale prostě nápad. Ostatně jako vždycky…
A k tomu už máme radu jen jednu: Experimentovat, kombinovat, zkoušet a nebát se, že občas narazíte na slepou uličku. Bez nějakého toho rizika totiž prostě nemáte co získat.