Sdílení vašeho obsahu na Facebooku je v poslední době čím dál těžší. Facebook se totiž momentálně snaží prosazovat placenou propagaci vašeho obsahu na úkor té neplacené, důsledkem čehož váš obsah ustupuje do pozadí a už ho nevidí tolik lidí jako dříve. Tento stav lze do jisté míry zvrátit, je však potřeba při něm postupovat opatrně.
Lákejte vizuálem
Na Facebooku to vždycky táhly obrázky. Ať už sdílíte konkrétní odkaz na váš web nebo píšete jenom status, vždycky k němu přihoďte nějaký tematický obrázek (holý text ve statusu totiž nikoho moc nezaujme). A pokud se na svém portfoliu věnujete vizuálnímu umění, tedy zpravidla fotografii nebo třeba ilustracím, přihodit k vašim statusům nějaký ten pěkný obrázek asi nebude moc velký problém.
Na Facebooku jsou zároveň logicky oblíbená i videa, která v poslední době samotné obrázky dostihla či možná dokonce i předstihla. Zároveň však platí, že ještě víc než na odkazy na Youtube nebo Vimeo lidé klikají na videa, která jsou přímo nahraná na Facebooku.
Pokud tedy máte nějaké vaše vlastní video (například z výstavy nebo jiné akce), můžete ho samozřejmě nahrát na YouTube nebo Vimeo (třeba kvůli vložení na váš web), pro toto konkrétní použití vám ale doporučujeme nahrávat ho přímo na váš Facebook.
Sledujte, co je na Facebooku nového
Facebook často aktualizuje, vylepšuje a mění své funkce. Pokud si udržíte o jednotlivých těchto novinkách přehled, umožní vám to se rychleji adaptovat a využít tak Facebook k propagaci vaší práce na maximum. Jednotlivé novinky můžete sledovat buďto v redakci Facebooku nebo v tomto do češtiny přeloženém přehledu. Pokud na Facebooku navíc vystupujete jako firma, mohl by vás zajímat facebookový pomocníček pro firemní stránky.
Zaplaťte si reklamu
Pokud máte například e-shop nebo nabízíte služby, kvůli nimž jste si na Facebooku založili firemní stránku, můžete si svou reklamu samozřejmě zaplatit, k čemuž nás všechny samotný Facebook ostatně intenzivně popostrkává.
Mohlo by se zdát, že využití placené reklamy na Facebooku se vyplatí jen velkým firmám s obsáhlými facebookovými stránkami. Pokud však skutečně produkujete kvalitní obsah a jste schopní dostatečně zúžit cílové publikum vaší nabídky, můžete s placenou reklamou na Facebooku dosáhnout dobrých výsledků i za relativně malou investici.
Kdykoliv zveřejníte nějaký příspěvek, Facebook vám okamžitě nabídne ho „podpořit“.
To znamená zaplatit si propagaci svého příspěvku, přičemž nejmenší možný vklad na jeden „boost“ je 120 korun. I taková částka ale s vaší návštěvností může udělat divy, pokud Facebooku přesně specifikujete, komu chcete reklamu zobrazit (například skrze zeměpisnou nebo věkovou specifikaci).
Podobným způsobem si můžete nechat vystavit reklamu i v pravém panelu Facebooku. Více informací o reklamách na Facebooku a o tom, jak fungují, si můžete přečíst na této stránce.