První dojem prodává a správně připravený status na Facebooku může výrazně ovlivnit to, jak budou uživatelé vámi sdílený odkaz vnímat a jak na něj budou či nebudou klikat. Jak to tedy udělat, abyste získali tu správnou pozornost a upoutali svoje publikum?
Nejen samotný text vašeho statusu, který si můžete naťukat přímo na Facebooku, ale i anotační obrázek, titulek a krátký popis vámi sdíleného odkazu totiž rozhoduje o vašem úspěchu.
Jestliže sociální síť Facebook sami využíváte, pak nejspíš víte, že když do vašeho příspěvku vložíte odkaz, Facebook ho automaticky „převezme“ a zobrazí jeho název, popis a ilustrační obrázek (načež vámi původně zadaný odkaz už můžete smazat a nahradit ho doprovodným textem). A přestože všechny tyto prvky lze upravit, aby daný odkaz na Facebooku vypadal přesně tak, jak si vy přejete, zároveň záleží i na tom, konkrétně jak tento odkaz na Facebook vlastně vkládáte.
Vkládání přes osobní profil
Pokud totiž odkaz sdílíte z vašeho osobního profilu, Facebook vám nabídne jeden či více anotačních obrázků, ze kterých si můžete vybrat (sami jste si možná všimli, že někdy je k odkazu připojený napevno jenom jeden obrázek a někdy vám dá Facebook na výběr ze dvou či více).
Facebook se totiž takto fixuje pouze na skutečně anotační obrázky daných článků s takzvaným protokolem Open Graph. Pokud tedy na Facebook vkládáte odkaz pouze na jeden konkrétní článek, automaticky se k němu připojí jeho anotační obrázek. Když ale sdílíte například úvodní stránku webu nebo stránku s výběrem článků, může vám dát Facebook na výběr ze všech anotačních obrázků, které jsou na této stránce vidět.
Právě z toho důvodu se vyplatí mít váš anotační obrázek poutavý a eventuálně obohacený třeba i nějakým úvodním textem, ostatně jak to děláme i na našem vlastním blogu. Zároveň ale určitě stojí za to poznamenat, že popis a anotační obrázek v administraci JuicyFolia můžete přidávat nejen k blogovým příspěvkům, ale i ke galeriím.
Vkládání přes facebookovou stránku
Pokud byste však odkaz sdíleli v rámci vaší případné facebookové stránky, pak vám dá Facebook možnost zvolit si vlastní jeden či více obrázků, které přitom můžete dokonce nahrát i přímo z vašeho počítače (obecně ale doporučujeme použít obrázek jenom jeden, větší počet už totiž pro čtenáře může být někdy zmatečný).
Věnujte se popisům
Nejen název vašeho článku, stránky nebo galerie, ale i jejich popis můžete upravit přímo v administraci. Už v našem starším článku o základních SEO zákonitostech pro váš web jsme psali, že vyplňování popisu vašich článků či přímo stránek se hodí právě pro jejich sdílení třeba na sociálních sítích, a to ať už vámi nebo ostatně i kýmkoliv jiným.
Alespoň krátký popis by tak měly obsahovat všechny vaše blogové příspěvky (či případně i galerie) a ze stránek přinejmenším ta úvodní (konkrétně přes správu pokročilých možností vaší homepage).
Když je Facebook trochu pozadu
V rámci vkládání odkazů na Facebook jste si zároveň možná mohli všimnout, že tato sociální síť z daného webu občas přebírá staré informace, kdy třeba odkaz na váš článek zobrazuje se starým obrázkem či popiskem, který už jste přitom dávno změnili.
S touto problematikou se můžeme odkázat na jeden z našich starších článků, ve kterém jsme si popisovali, jak lze Facebooku vyčistit paměť, aby data s vámi sdíleného obsahu zobrazoval vždy aktuální:
Možnost univerzálního obrázku
A na závěr ještě taková drobnost. Pokud sdílíte odkaz na úvodní stránku vašeho webu (www.vasedomena.cz), je možné u něj nastavit univerzální obrázek, který se při sdílení tohoto odkazu na Facebooku bude zobrazovat vždy, bez ohledu na konkrétní anotační obrázky s úvodkou jinak spojené.
Zároveň pokud byste sdíleli i odkaz na galerii nebo blogový příspěvek, které samy vlastní anotační obrázek nemají, i zde by se nahrál tento obrázek univerzální. Pokud byste o službu univerzálního obrázku měli zájem, kontaktujte naši zákaznickou podporu.