Na našem blogu už jsme si několikrát psali o tom, jak důležitá je propagace vaší práce na Facebooku. Facebook ale zároveň není zdaleka jedinou sociální sítí, kterou ke své propagaci můžete využít. A přestože je Facebook propagačním nástrojem (zatím) pořád nejužitečnějším, rozhodně vám nepokryje všechno.
Druhý dech
Zatímco Facebook je dnes navíc už dost přesycený a propagace na něm začíná být postupně čím dál tím méně viditelná (zvlášť kvůli vzestupu placené propagace), sociální síť Twitter je v tomto ohledu na českém internetu stále svěží. A hlavně u nás po několika letech i opět na vzestupu. Twitter se ale od Facebooku (nebo třeba i Google Plus) zároveň dost liší. I zde můžete sice psát příspěvky na svou „zeď“ a sdílet je s ostatními uživateli, tyto příspěvky však mohou obsahovat maximálně 140 znaků. Díky tomu se tak Twitter stal platformou stručných zpráv, vtipných anekdot a efektivních odkazů. A přesně proto byste ho měli začít využívat.
Jak Twitter funguje
Princip Twitteru je jednoduchý. Když napíšete úspěšný příspěvek, ostatní uživatelé si ho mohou buď oblíbit (favourite) nebo sdílet mezi svými přáteli (retweet) a nakonec vás na Twitteru i sledovat (follow). A čím víc retweetů a followerů budete mít, tím bude váš profil navštěvovanější a do o to širšího povědomí se vaše práce dostane. Zní to jednoduše, že? Jenže není.
Udržovat kvalitní a pravidelný obsah na vašem Twitteru, aby bavil co nejvíce potenciálních čtenářů, není žádná legrace. Pokud se vám to ale podaří, budete tím schopni vaši práci výborně propagovat. Klíč tkví zejména v kombinování různých odkazů či retweetů s vaším vlastním organickým obsahem. Zaplňovat Twitter jedním bezvýznamným statusem za druhým nemá cenu. Pokud chcete odkazovat na svůj web či propagovat svoje fotky (či jinou vaši práci), je třeba ji propojit s vaším osobním příběhem, což v rámci 140 znaků nemusí být vždy snadné.
Klíčové načasování
Důležité je zároveň vědět, kdy se nejvíce vyplatí na Twitter přispívat, aby si vašeho obsahu všimlo co nejvíce uživatelů. Obecně platí, že největší pozornosti se vaše tweety dočkají ráno, než se většina lidí vypraví do práce, nebo když už surfují v kanceláři, a na večer, kdy už práce naopak končí a lidé se na Twitteru zase odreagovávají.
Nejlepší konkrétní hodiny pro tweetování v rámci evropského publika jsou zhruba kolem čtvrté a páté hodiny odpolední a chvíli potom trochu i kolem osmé a deváté. V rámci amerického publika je to pak okolo deváté a desáté hodiny ranní a šesté a sedmé odpolední tichomořského času, což je, převedeno na čas náš, mezi hodinou šestou a sedmou odpolední a třetí a čtvrtou ranní.
Pomocná udělátka
Sám Twitter navíc obsahuje několik vychytávek, které vám se zvýšením návštěvnosti mohou pomoct. Vedle možnosti vkládat do vašich tweetů obrázky a fotky vám Twitter nabízí i vypsat si o sobě krátké bio či nahrát úvodní obrázek na vaši profilovku, na kterou si navíc můžete „připnout" jeden váš konkrétní příspěvek tak, aby ho návštěvníci vašeho profilu viděli jako první. Vedle toho Twitter nedávno spustil i analýzu jednotlivých profilů, díky které lépe uvidíme, které vaše tweety nejvíc frčí.
Přihlašování do adminstrace Twitterem
A pokud skutečně máte profil na Twitteru nebo si ho plánujete založit, můžete ho prakticky využít i pro váš portfolio web od JuicyFolia. Ve vaší administraci si totiž můžete nastavit přihlašování do správy vašeho webu právě přes twitterový účet, což je způsob přihlašování zároveň i bezpečnější, než skrze klasické heslo: