Webový formulář je skvělým nástrojem k tomu, jak mít vaše návštěvníky a zákazníky na blízku a zároveň si s nimi udržovat osobnější vztah. Na našem blogu jsme už dříve psali, jak můžete formuláře využívat na vaší kontaktní stránce nebo jako nástroj pro přihlášení k odběru vašich nových příspěvků. Formuláře ale mohou mít mnohem víc využití a také i mnohem více podob.
Typy formulářů
Webový formulář vám rádi připravíme a nastylujeme přesně podle vašich představ v rámci balíčku Nastavení+. Proto by se také určitě hodilo si rozebrat, co všechno takový formulář vlastně umí, a jakých podob může nabývat.
Kontaktní formulář
Základním typem formuláře je formulář kontaktní, který si můžete zpravidla vložit na kontaktní stránku vašeho webu. Tento formulář má pak výhodu právě v tom, že pokud se s vámi chce někdo spojit, je mnohem jednodušší vás kontaktovat skrze přednastavený formulář, než vám psát klasický e-mail přes osobní schránku.
Příklad: premekdivacky.cz
Objednávkový formulář
Tento formulář můžete využít k jednoduché nabídce vašich produktů či služeb (nebo třeba k přihlášení na speciální akce). Stačí ve vašem formuláři nastavit políčka k vyplnění potřebných informací a eventuálně dodat i konkrétní možnosti, z kterých mohou daní zájemci volit.
Příklad: nasetablo.cz
Referenční formulář
Tenhle formulář se perfektně hodí ke sbírání referencí na vaše služby. Vašim zákazníkům jen stačí, aby do formuláře napsali jejich názor na vás, a vy si ho po odeslání vystavíte na vašem webu. Právě tento způsob je pro vaše zákazníky velmi pohodlný a oni se tak spíše rozhodnou vám svou referenci zaslat.
Příklad: ngnfoto.cz
Formulář přihlášení k odběru novinek
Na svém webu si můžete nastavit i formulář, který vaši zákazníci mohou využít k přihlášení odběru například vašich blogových příspěvků. Jednoduše do formuláře zadají svůj mail a když vydáte nový článek, přijde jim na tento mail upozornění. Více o tom, jak funguje tento typ formuláře, si můžete přečíst v našem článku o službě MailChimp.
Příklad: blog.juicyfolio.cz