Vaše jméno je vaše značka a podle toho si ho také musíte náležitě budovat. Avšak i v internetové éře, které v rámci vlastní propagace zdánlivě kralují sociální sítě, se ukazuje, že tím nejúčinnějším nástrojem, jak na sebe upozornit, jsou pořád staré dobré e-maily.
A právě díky tomu se tolik populární a úspěšnou stala webová služba MailChimp, která umožňuje posílat hromadné e-maily vašim uživatelům nebo zákazníkům, informovat je o novinkách na vašem webu, zasílat jim nabídku vašich produktů či služeb, anebo je jinak hromadně kontaktovat.
A právě tohle má MailChimp skutečně v malíku. Od vytváření seznamů vašich mailových kontaktů, kterým chcete jednotlivé zprávy zasílat, přes budování struktury mailů samotných, až po podrobné analýzy toho, jak jsou vámi poslané zprávy jednotlivými uživateli přijímány.
Jak ale MailChimp vlastně funguje a jak se na něm lze orientovat? Vedle podrobného návodu registrace na MailChimpu, který najdete v tomto článku, si zde blíže popíšeme jednotlivé jeho služby a možnosti jejich využití.
Seznamy odběratelů
V MailChimpu jsou klíčové takzvané Lists, tedy seznamy vašich odběratelů v podobě mailových kontaktů, kterým posíláte svůj obsah. Odběratele si pak do svého seznamu můžete vložit buďto ručně, z tabulky nebo z vaší vlastní CRM databáze. Nejdřív je ale třeba vyplnit váš e-mail a bližší informace, aby vaši odběratelé mohli vědět, od koho jim dané zprávy chodí a kam na ně tedy odpovídat.
Do každého seznamu můžete vepsat i poznámku v podobě připomínky, proč tento mail danému odběrateli přišel. Nakonec si pak můžete nastavit, jak často vám z tohoto seznamu budou chodit notifikace o jednotlivých odběratelích, konkrétně kdo se k tomuto seznamu nově přihlásil, nebo se od něj naopak odhlásil.
Přihlašovací formuláře
Pokud žádné mailové kontakty ještě nemáte, MailChimp vám umožňuje vytvořit si speciální přihlašovací formuláře, takzvané Signup forms, skrze které mají noví uživatelé možnost se k vám přihlásit. Tyto formuláře (které můžete vytvářet a editovat v nastavení konkrétních seznamů) mohou mít přitom různou podobu s různou nabídkou informací, které v nich požadujete.
V kolonce General forms si můžete vyplnit a upravit jednotlivé položky, které ve vašem formuláři chcete mít. V kolonce Embeded forms si pak můžete vygenerovat speciální HTML kód, který, pokud nám ho zašlete, vám můžeme vložit přímo do vašeho webu.
MailChimp mimo to nabízí i několik dalších způsobů zobrazení formuláře - například přes vyskakující okénko nebo propojení s Facebookem, Twitterem či formulářem pro tablet.
Vytváření kampaní
Hlavní pointou MailChimpu je vytváření různých typů zasílání e-mailů, ať už se jedná o maily hromadné, newslettery nebo e-ziny. MailChimp všechny typy mailů, které byste mohli chtít posílat, souhrnně označuje jako kampaně (Campaigns), kterými jdou rozumět ony konkrétní projekty, které chcete na MailChimpu zrealizovat.
V konkrétní kampani je třeba vytvořit vzhled daného mailu, který chcete posílat. K tomu slouží speciální webový editor MailChimpu, který vám umožní buďto vytvořit si mail zcela vlastní, nebo za pomoci některých přednastavených šablon. Jakmile je vaše kampaň připravena, můžete ji svým odběratelům (tedy v rámci daného mailového seznamu) zaslat rovnou, nebo její zaslání nastavit do budoucna.
Reporty kampaní
Díky funkci Reports můžete na MailChimpu sledovat, jak jsou jednotlivé vaše kampaně úspěšné. Konkrétně kolik uživatelů daný mail otevřelo či kliklo na případné odkazy v něm, kolik se od odebírání vašich mailů odhlásilo, nebo kolika uživatelům daný mail skončil ve spamu.
Reports dále nabízejí i další detailnější informace, například kolikrát byl váš e-mail přeposlán dalším kontaktům, nebo kolikrát byl naopak případně nahlášen jako spam. V přiloženém grafu pak můžete vidět, jak se vyvíjely reakce na vámi poslaný e-mail v prvních 24 hodinách.
V rámci našeho balíčku Nastavení+ vám se zařízením vašeho účtu na MailChimpu rádi pomůžeme, či vám ho i sami rádi připravíme.