Co mít připravené před spuštěním vašeho webu?

Co mít připravené před spuštěním vašeho webu?
 

1. Jak na správnou optimalizaci dohledatelnosti

O takzvaném SEO, často označovaném za optimalizaci pro internetové vyhledávače, jsme toho na našem blogu napsali už tolik, že to dokonce vydalo i na vlastní samostatný seznam. Co hlavního je ale nutné si zapamatovat? Především je třeba správně si rozložit názvy a popisky jednotlivých částí vašeho webu (zejména jeho úvodní stránky), které pak vyniknou především ve vyhledávačích nebo při sdílení vašich odkazů. K tomu je navíc důležité i vědět, jak na váš web správně odkazovat.

 

2. První dojem při sdílení hraje velkou roli

A u správných názvů a popisků na vašem webu ještě zůstaneme. Správné pojmenování „úvodky“ a nějaký ten popis je totiž ze všeho nejdůležitější při sdílení na Facebooku (či jiných sociálních sítích) a pochopitelně i pro vyhledávače. Jak správně tedy vaši úvodní stránku popsat, co dát do titulku a popisu? To se dozvíte zde.

 

3. Připravte si kvalitní obsah

Pravidelná dávka poutavého obsahu by mělo být právě to, proč se k vám budou návštěvníci stále vracet. Zároveň je ale třeba mít připraveno i něco takříkajíc na rozjezd a hlavně také vědět, jak váš obsah správně prezentovat. A to ať už jde o správné využití jednotlivých našich nástrojů na tvorbu obsahu, dobrou typografii nebo praktické zacílení na SEO, či správné zachycení vašeho obsahu formou, která vaše čtenáře zaujme nejvíce.

 

4. Využívejte sociální sítě

V dnešní době je celkem pravděpodobné, že z různých sociálních sítí máte profil minimálně třeba na Facebooku nebo Twitteru. A pokud ne, alespoň kvůli propagaci vašeho webového projektu byste to rozhodně měli zvážit. Na co je ale při práci se sociálními sítěmi do začátku potřeba pamatovat? Zejména jakou si v rámci propagace vaší práce zvolit strategii, jak komunikovat s vašimi fanoušky či zákazníky nebo jak váš web s jednotlivými sociálními profily vůbec viditelně propojit.

 

5. Jak a proč využívat uživatelské komentáře?

Pokud by šlo například konkrétně o váš blog, pomocí webové služby Disqus si pod jednotlivé příspěvky můžete například aktivovat možnost uživatelských komentářů. Ještě předtím je ale přitom třeba si položit otázku, zda se komentáře konkrétně na váš webový projekt vůbec hodí.

 

6. Sledujte pohyb na vašem webu

S využitím webové služby Google Analytics, která jde s vaším webem snadno propojit, se můžete dozvědět spoustu zajímavých informací, jako například kolik návštěvníků na váš web chodí, jak dlouho po něm brouzdají, co je zajímá nejvíce nebo odkud se k vám vůbec dostali. Přehled těch nejzajímavějších informací Google Analytics a návod, kde je najít, si pak můžete přečíst v našem samostatném článku.

 

7. Nechte se reprezentovat skvělým vzhledem

Přestože zaujmout kvalitním obsahem je pro úspěch vašeho webového projektu klíčové, první, čeho si každý návštěvník při vstupu na váš web všimne, je jeho vzhled. Proto se nebojte si ho pořádně vyšperkovat, a to ať už skrze nahrání vlastní webové ikonky, využití minimalistických vizuálních vzorů anebo obecnou orientaci v naší administraci a jejích schopnostech změny vzhledu. A co se pak týče celkového designu, jeho schopností a možností výměny za jiný, to už je potom kapitola sama o sobě.

 

Nezodpověděl tento seznam některé vaše dotazy? Nevíte si s něčím stále rady? Napište nám a my vám rádi poradíme.