Chtěli byste si vybrat z širšího katalogu webových písem (fontů), než kolik jste jich našli v administraci vašeho portfolia, ale zároveň se nechcete prodírat stovkami a stovkami různých fontových variací? Právě v tomto článku vám pomůžeme s tím, kde a jak hledat další originální fonty, a jak jejich výběr zároveň co nejefektivněji zúžit.
Už dříve jsme na našem blogu zmiňovali fontovou knihovnu Typekit, ze které si můžete vybrat vám vyhovující font, který pro vás pak na vašem webu v rámci uživatelského balíčku Nastavení+ zároveň implementujeme. Kterým fontům z Typekitu ale stojí za to dát přednost?
Správný font se správným jazykem
Pokud si váš web či webové portfolio lokalizujete pro české publikum, pak je hlavní podmínkou pro váš font to, aby vůbec podporoval češtinu, přičemž právě tato specifikace jde pak ve vyhledávání v Typekitu nastavit velmi snadno.
A co dál? Jak si můžete přečíst například v našem článku o funkční typografii, váš font musí být především dobře čitelný. Pokud jste si vybrali třeba více pompézní a dekorativní písmo, využijte ho spíše pro nadpisy a logo, zatímco pro běžný text si vyberte písmo jednodušší. Ve stejném poměru je přitom dobré kombinovat i písmo patkové a bezpatkové.
Tohle všechno jsou parametry, s jejichž pomocí si můžete vaše vyhledávání na Typekitu zúžit. Abychom vám to ale usnadnili ještě víc, doporučujeme vám si na Typekitu vybrat přímo z těchto dvou konkrétních profesionálních českých písmolíjen:
Pokud si například vyberete jeden font, který se vám zalíbí, ale nevíte, s jakým by se dal případně zkombinovat, kontaktujte naši zákaznickou podporu a my vám rádi poradíme.