Nejlepší reklama, jakou můžete mít
Pokud svůj web na JuicyFoliu využíváte k vyzdvihnutí vašeho vlastního živobytí či přivýdělku - ať už jako profesionální fotograf nebo třeba provozovatel webového obchůdku s nabídkou vlastních produktů - můžete začít využívat zákaznické reference i z druhé strany, než doposud. Vždycky se totiž hodí schraňovat si nějaké ty pozitivní reakce, ze kterých pak noví návštěvníci mohou poznat, co lze od vaší práce skutečně očekávat.
Nebojte se zeptat
Princip je prostý. Pokud je nějaký zákazník spokojen se službami, které jste mu poskytli, požádejte ho, zda by nebyl ochotný napsat o tom pár krátkých větiček. Přitom je rozhodně lepší tuto referenci koncipovat opravdu pouze jako laskavost a nikoliv jako podmínku slevy nebo dodatečné služby (stejně tak nemá cenu tyto reference obcházet ani jinak a zkoušet si je třeba psát sám - věřte, že z toho nikdy nevyplyne nic dobrého).
Tyto reference pak můžete vkládat například k vašemu kontaktu anebo do samostatné speciální stránky s referencemi, jako to udělal třeba Oldřich Hrb na svém svatebním portfoliu. A stejně jako u Oldy, i vám můžeme zároveň připravit speciální referenční formulář, do kterého mohou vaši zákazníci svou reakci pohodlně napsat a vy ji pak už jen zveřejníte.
Tip na závěr
Pokud žádné reference nemáte nebo jich nemáte třeba více jak 3 až 5, nasbírejte si je zatím stranou a na web je zveřejněte, až když je jich trochu víc. Zároveň je i pravidelně obměňujte, ať jsou co nejčerstvější, a vybírejte z nich ty nejlepší.
Nebojte se stát si za svou prací. Pokud odevzdáte zákazníkům to nejlepší, co umíte, určitě to ocení. A díky nim můžete získat spoustu dalších spokojených klientů.